Mar 16, 2022

Blog guest: Emeše Varga - brend "Meshka and Friends"


















Možda su blogovi prestali da služe onom čemu su prvobitno bili namenjeni, ali moja vizija je uvek bila i biće - podrška kreativcima i malim biznisima koji ulažu svu svoju ljubav, energiju i znanje da načine korak unapred i naprave promenu koja će ih odovesti do željenog rezultata.

Sada vas, nakon dužeg vremena, upoznajem sa jednom divnom devojkom koja  je odlučila da svoju ljubav prema igračkama i arhitekturi, pretvori u nešto zaista magično i jedinstveno. U pitanju su ručno rađene drvene, edukativne igračke za decu. 

Veliko bravo za Meshka & Friends tim.


1. Ti u tri reči


Iskreno ovo pitanje mi je bilo najteže ali drugarica mi je dala pravi odgovor: „Zna šta hoće.“


2. Kako se rodila ideja i ljubav prema dizajniranju edukativnih drvenih igračaka i šta te je pokrenulo da osnuješ svoj brend “Meshka and Friends” ?


Po struci sam arhitekta, i na trećoj godini studija sam počela da se bavim svojim poslom. Zajedno sa prijateljem otvorila sam studio i radili smo na nekim sjajnim projektima za Srbiju i inostranstvo. Sve to je bila jedna odlična osnova za rađanje ideje o onome što želim da radim, a to su bili neki manji projekti gde bih svoj dizajn mogla da osetim u rukama. 
Iako verovatno niko ne bi pomislio da će se rešenje kriti u igračkama, za mene je to bilo nešto najprirodnije. Odrasla sam u porodici u kojoj su mi oba roditelja radila u prosveti
, tako da je u našem domu uvek bilo puno igre i učenja. Meshka and Friends sam osnovala sa ciljem da svu tu ljubav, igru i edukaciju na neki način prenesem drugoj deci. 





3. Kako izgleda kreativni proces “od ideje do realizacije” u tvom magičnom studiju igre?

 

Pošto tek sad radimo na drugoj kolekciji, moram priznati da nemamo još neki razrađeni proces. Ja sam (nažalost) osoba koja se često ne drži plana i uglavnom sve radim po nekom svom osećaju. Recimo ovu drugu kolekciju uopšte nisam imala u planu, htela sam da pravimo neku skroz drugu igračku. Međutim, jedan dan sam ostala duže u kancelariji, krenula sam da skiciram prvo u svesci, pa na milimetarksom papiru. Sutradan sam imala već sve nacrtano u kompijuteru i još te nedelje smo krenuli sa proizvodnjom prototipa. Izuzetno mi je bitno da ispratim celu proizvodnju i prvih nekoliko primera sama radim od početka do kraja. Kada već imamo jasno određene korake, prepuštam proizvodnju mom timu, a ja se fokusiram na marketing, komunikaciju i prodaju.





4. Prva kolekcija je rekla bih, prošla više nego odlično i izazvala je veliko oduševljenje svih nas roditelja koji želimo našoj deci da se kroz igru edukuju i nauče nove, korisne stvari. Da li si zadovoljna reakcijama i da li je prva kolekcija nadmašila tvoja očekivanja?


Malo je reći da sam zadovoljna, stvarno nisam očekivala takve reakcije. To što je kolekcija nadmašila moja očekivanja najviše dokazuje da je u pre-order periodu na igarčkama radila cela moja porodica i veliki deo našeg društva. Neke porudžbine sam morala čak i da odbijem, jer nismo imali više kapaciteta. Ono što me posebno raduje da su igračke postale deo raznih istraživanja, i u narednom periodu imamo u planu saradnje sa logopedima i drugim stručnjacima. 






5. Kako teku pripreme druge kolekcije i čime je ona inspirisana


Nova kolekcija je sasvim drugačija od Azbuke. Reč je o nesvakidanašnjim drvenim kockicama i moram priznati da je ona, verovatno baš zato što je povezana sa arhitekturom, postala jako bliska mom srcu. 





Kako je u procesu nastajanja ove priče na stranici 

The Book of Happiness, druga kolekcija objavljena, sa zadovoljstvom vam je predstavljamo...


"Ova kolekcija se zapravo sastoji od dva seta, '1001 noć' (koja je inspirisana arapskim bajkama i arhitekturom) i „Neoplanta“ (koja je inspirisana mojim omiljenim gradom, Novim Sadom). U pitanju su igračke otvorenog tipa, što znači da pružaju beskonačan broj kombinacija za slaganje i razvijanje mašte."


Meshka & Friends tim izdvaja određeni 
deo novca koji se donira za sadnju drveća.
Prva takva akcija, održana je 12.marta 2022. 
u OŠ "Sonja Marinković" u Novom Sadu.



6. Gde pronalaziš inspiraciju i šta te najviše pokreće da stvaraš?

 

Pratim rad stranih proizvođača drvenih igračaka i često razmišljam o tome šta je ono što fali na našem tržištu i šta bi moglo da bude korisno. Imam mnogo, mnogo ideja u glavi i otprilike znam kakve igračke želim da stvaram u narednih godinu dana. Tako da trenutno imam čak i viška inspiracije i energije za stvaranje. Inače inspiracija mi naiđe neočekivano. Prošli put me je jedna dečija knjiga toliko oduševila da sam morala da je kupim i ona će poslužiti kao osnova za jednu igačku koju planiram da izradimo još ove godine.


7. Dočaraj nam viziju svog brenda “Meshka and Friends” i ko sve čini vaš tim?


Ime Meshka dolazi iz mog nadimka Meši, koju najčešće koriste moji roditelji. Brend nosi ovaj naziv zato što ga je stvorilo dete u meni. Dete koje veruje u bolji svet, u lude snove, u život bez granica. Trudim se da igračkama, komunikacijom, svojim pristupom ovaj mindset prenesem deci, roditeljima, ali i mom timu. Iako sam ja ta osoba koja isprati svako dešavanje i drži sve zajedno, ne bih bila ništa bez mojih pomoćnika. Tata je tu da smisli proces proizvodnje i pomaže u njemu, a pored njega tu je i Lacika koji isto radi na obradi i sečenju drveta. Mama i još dve devojke, Eva i Erika farbaju, i veruj mi da često ostanem bez daha jer ja nikad ne bih umela tako lepo da odradim taj deo posla. Pored njih, moram da napomenem još nekoliko osoba bez kojih ne bismo bili jedna celina. Iako uvek ja komuniciram na Instagram storyj-u, Jelena je tu da mi pomogne u pisanju postova za društvene mreže. Višnja je zaslužna za prelepe fotografije naših proizvoda a neke od mojih najboljih drugarica su uvek tu da mi pomognu kad zatreba. Naravno, ne smemo zaboraviti Arnolda, mog budućeg muža koji pravi preslatke animacije i tu je da uskoči šta god zatreba. Nekad šmirgla, nekad farba a uglavnom se umesto mene nervira.




















































8. Pitanje za kraj, kojim završavamo svako gostovanje na blogu “The Book of Happiness”. Koja je tvoja formula sreće?


Jako mi je drago što si baš sad postavila ovo pitanje jer davno nisam bila toliko zadovoljna i srećna u svojim svakodnevnicama. Ono što sam tek prošle godine shvatila je to da se žudim za napretkom i sticanjem novih znanja, i moram konstantno da napredujem u nečemu jer me to jako ispunjava. Zato već neko vreme učim dva jezika i svake nedelje slušam neki novi kurs. U januaru je to bio marketing, narednih 12 nedelja kurs ličnog razvoja i psihologije, pa posle toga bih volela da probam i kurs keramike. Pored konstantnog rada na sebi, naravno imam i neke sitne ali vrlo bitne sastojke u svojoj formuli. Kao što su lenčarenje subotom ujutru, kafa sa drugaricama, nedeljni ručak kod roditelja, puno smeha i humora, mnogo planova, ideja i diskusija i naravno uživanje u onome što imamo, jer zapravo ništa nije bitnije od toga da volimo i cenimo ono što posedujemo.





Fotografije: Višnja Šešum < link
Meshka & Friends: Facebook < link
Meshka & Friends: Instagram < link

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...